THE BEST GUARDIAN AND PROTECTOR IS ONLY ALLAH
Banner created with MyBannerMaker.com

Pages

Check This Out!!

May 16, 2012

Pengakhiran Kisah Doraemon

Jom..jom..jom..mari kita imbas kenangan zaman kanak-kanak kita ^_^
Bagi yang pernah jadi kanak-kanak, opps..semuanya pernah jadi kanak-kanak, hehe, anda pastinya mengenali Doraemon. Sebuah mahakarya agung ciptaan mangaka Fujiko F. Fujio yang telah diangkat menjadi filem dan siaran televisyen yang masih dapat ditonton pada hari ini. Sepanjang zaman kanak-kanak aku, komik dan filem-filem doraemon menjadi pujaan hati. Kesemua watak dalam komik dan animasi ini mampu memberi inspirasi pada sesiapa sahaja yang mengikuti sirinya. Watak Doraemon sendiri yang suka membantu orang lain dan suka memberi nasihat terutamanya pada Nobita, watak Nobita yang sentiasa aku ternanti-nantikan kematangannya, watak Giant yang garang tetapi setiakawan dan watak Sizuka yang baik hati. Eh, mana Suneo? Hehe..actually aku x bpe nampak sisi positif pada watak Suneo ni, korang aku tak taulah mcm mana, haha!! Actually bnyk orang bertanya tntg bagaimana kisah Doraemon ini berakhir..errm..aku pun tak tau nak ckp mcm mana..tapi tadi aku surf internet dan akhirnya jumpa pengakhirannya kisah ini...sedihnya... mari layan dulu :(



















Cerita Doraemon sedikit banyak telah menginspirasi aku dan mungkin pada banyak pencintanya tentang pentingnya bertanggungjawab akan diri sendiri untuk merencanakan masa depan..Ini sesuai dengan firman Allah:

Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum sehingga mereka mengubah nasib mereka sendiri” (Ar-Ra'd: 11)

Sedih ya ceritanya… hikz…! 

Ayuh layan lagu opening Doraemon pulak:



This sort of thing is good
I wish I could do it
That sort of dream, this sort of dream, I have many of them but

All of them, all of them, all of them
He grants my dreams
He grants my dreams with a mysterious pocket
I want to fly freely in the sky

(Here! Bamboo-copter!)

Ah ah ah
I love you very much,
Doraemon

Inilah salah satu kenangan zaman kanak-kanak yang tak mungkin akan aku lupakan...korang pun mesti ada kenangan korang sendirikan? huhu...oklah, arigato gozaimaso kerana membaca ^_^





2 comments:

Abdul Majid Abd Aziz said...

bagi besor skit gambonye yob...

hafiz said...

Dalam proses..insyaAllah ^_^

The ET Smileys - Complete List:


smile:)
laugh:D
lol:O
rotfl:r
sad:(
wink;)
tongue:P
straight:|
blush:$
kiss:k
angry:@
love:L
devil:v
daydream:d
sweat:f
cry:c
wow:o
sick:~
nerd8|
cool8)
bow:b
dance:e
inverted:i
hug:h
confused:/
laughxD
smile^_^
stunnedo_O
muahaha:vD
straight:||
deadxP
frustrated>.<
et!:et
rock on\m/
heart<3
broken<\3

angel:angel
raise brow:brow
party:party
on fire:fire
frozen:ice
musical note:tone
rainbow:rainbow

vote up:tup
vote down:tdown
star:star
robot:robot
kitten:kitten
MJ:mj

Labels

Aku (13) Buku (3) carta (1) contest (1) Filem (1) jiwang (3) kenangan (1) Lawak (1) Manga (2) Motivasi (2) PALESTIN (3) Projek Manga (7) rohani (16) umum (5)