THE BEST GUARDIAN AND PROTECTOR IS ONLY ALLAH
Banner created with MyBannerMaker.com

Pages

Check This Out!!

June 15, 2012

Kerja...Kerja..Kerja...

Assalamualaikum...alhamdulillah hari ni sekali lagi diberi kesempatan oleh Allah untuk update blog ni daripada terus bersawang dan berkarat...so nak tulis pasal ape ea?Hmm...ada idea tak?Hehe...untuk pengetahuan angpa aku skrg ni sbnrnya sedang bercuti dan menunggu keputusan dari universiti mana yang dapat aku masuk nanti...memang cuak takut-takut kena lelong atau dapat kos yang susah tapi nak wat camne kena redha je la ape jua keputusannya nanti sebab result matrik aku pun bukanlah elok sangat..cuma lepas la syarat minimum nak masuk universiti tu..and sudah tentu ianya lagi bagus dari mengulang program matrikulasi selama setahun..huh..memang aku tak sanggup...angpa punya result mesti elok an..aku tau sebab semua orang yang baca blog ni semuanya pandai-pandai belaka, tabik spring sikit!!

Hehe..so bagi lepasan-lepasan matrik macam aku ni cuti yang kami dapat adalah sangat panjang iaitu bermula dari hujung bulan April hinggalah awal bulan September insyaAllah...jadi masa ini perlulah diisi dengan aktiviti yang berfaedah contohnya menolong mak di rumah..ambik lesen ke...update blog ke...jgn facebook je..hehe..ataupun kerjalah untuk cari pengalaman kumpul duit sendiri...dalam masa lima bulan ni kalau asyik terperap kat rumah je boleh menyebabkan penyakit-penyakit berikut:

1) Penambahan berat badan (confirm 100%)
2) Jiwa kacau sebab asyik ngadap laptop jer... (lagi-lagi kalau layan korea, huh!)
3) Rasa muak ahli keluarga terhadap kita sebab hari-hari mengadap muka kita..
4) Darah mak ayah tercekik sebab angpa asyik mintak duit aje..mwahaha
5) Kematian!!!....kutu (dengan kata lain mati kutu la tak tau nak wat ape dah kat rumah..hehe)

So ape kata angpa kerja..di samping dapat mengelakkan poket berhabuk dapat jugak kita berkenal-kenalan dengan orang-orang yang baru dalam hidup kita...kalau bagi yang lelaki tu masa kerja ni dah boleh tinjau-tinjau bakal isteri...kalau dah berkenan tu bolehlah buat persediaan dari awal ^_^ nanti taklah jadi kelam kabut bila nak kahwin..macam aku ni..aku pun dah start kerja tau..walaupun aku tau gajinya tak seberapa tapi tak apelah asalkan aku ada duit sikit nanti untuk berbelanja...angpa macam mana...kalau ada saving kan senang nak berbelanja..tak payah la nak mintak kat mak dgn ayah angpa lagi...hehe..sebelum aku tinggalkan angpa fikir nak kerja ape untuk isi masa cuti ni, kita layan dulu lagu dari Senario ni...zass...



p/s: lupa nak cakap aku kerja KFC sekarang ni..huhu!! Arigato gozaimaso kerana membaca. =)





6 comments:

drzirakudo said...

oii blnje kfc

Abdul Majid Abd Aziz said...

arini aku stat keje haha...tapi aku nak tukar keje plak la haha

hafiz said...

Drzira mai turun Parit Buntar dulu la..confirm aku belanja minum skyjuice kat kfc tu..hehe!! ( err..ada ke air tu ea =_= )

hafiz said...

Majid..majid..ang keje ape ea??

Pwincess said...

Kalau Ee dapat cuti lama camni confirm makan je keje. Haha =D

http://thenurulee.blogspot.com/2012/06/mid-year-exam-result.html

hafiz said...

cik Ee kalau makan je naik badan tu nanti x laku baru tau..hehe!!

The ET Smileys - Complete List:


smile:)
laugh:D
lol:O
rotfl:r
sad:(
wink;)
tongue:P
straight:|
blush:$
kiss:k
angry:@
love:L
devil:v
daydream:d
sweat:f
cry:c
wow:o
sick:~
nerd8|
cool8)
bow:b
dance:e
inverted:i
hug:h
confused:/
laughxD
smile^_^
stunnedo_O
muahaha:vD
straight:||
deadxP
frustrated>.<
et!:et
rock on\m/
heart<3
broken<\3

angel:angel
raise brow:brow
party:party
on fire:fire
frozen:ice
musical note:tone
rainbow:rainbow

vote up:tup
vote down:tdown
star:star
robot:robot
kitten:kitten
MJ:mj

Labels

Aku (13) Buku (3) carta (1) contest (1) Filem (1) jiwang (3) kenangan (1) Lawak (1) Manga (2) Motivasi (2) PALESTIN (3) Projek Manga (7) rohani (16) umum (5)