THE BEST GUARDIAN AND PROTECTOR IS ONLY ALLAH
Banner created with MyBannerMaker.com

Pages

Check This Out!!

November 29, 2012

Top 5 Muslim Football Star + 1 Special

Top 5 Muslim Football Star + 1 Special





Asssalamualaikum dan salam sejahtera, hampa rasa tak apa yang aku rasa sekarang, satu virus atau wabak sedang melanda negara kita, pastikan anda bersedia kerana virus ini akan menyerang sesiapa sahaja tak kiralah siapa pun dia di Malaysia ni. Wabak ini akan menular selama sebulan lamanya. Itulah dia virus demam bola!!! Pastikan anda bersedia untuk menjerit-jerit macam orang tak waras dan memberikan sokongan padu sepadu-padunya pada pasukan HARIMAU MALAYA kita kerana pada tahun ini mereka akan mempertahankan gelaran yang mereka menang dua tahun lalu di Indonesia. Lebih bermakna lagi kali ini kita yang menjadi tuan rumah bersama Thailand. Ayuh, teruskan menyokong pasukan kebangsaan kita!!
Ok, memandangkan sekarang ni tengah demam bola, aku bercadang nak tulis pasal top 5 pemain bola sepak antarabangsa yang beragama Islam dan seorang pemain yang mungkin juga sudah pun dekat dengan Islam, cuma tunggu masa unuk dapat hidayah. Ini dia di tangga kelima:

Nombor 5:

Yaya Toure
Pemain tengah Manchester City ini yang kini semakin mendapat perhatian peminat-peminat bola sepak antarabangsa. Pernah dinobatkan beberapa kali sebagai 'Man Of The Match', aku sangat mengagumi keperibadian beliau yang teguh mengamalkan ajaran Islam walaupun hidup dikelilingi kemewahan dan kemasyuran. Antaranya yang ini:


Nombor 4:



Mungkin masih ramai yang tidak mengenali anak muda ini. Namanya Nuri Sahin dan kini bermain untuk pasukan Liverpool setelah dipinjamkam dari kelab lamanya iaitu Real Madrid. Ada satu gambarnya di padang yang membuatkan aku rasa kagum dengan dia ni:


Ini adalah gambar beliau yang mengutip roti di atas padang, menciumnya lalu meletakkannya di atas kepala. Beliau kemudian membawa keluar roti itu dari padang supaya tidak ada pemain lain yang memijak roti itu. Ini menunjukkan komitmen beliau yang tinggi terhadap agama beliau iaitu agama Islam.

Nombor 3:




Inilah dia Thierry Henry. Pemain kelahiran Perancis ini memeluk Islam pada tahun 2008 (rasanya) tapi yang pastinya hidayah sudah pun sampai pada beliau akhirnya. Alhamdulillah. Kini bermain untuk pasukan New York Red Bulls dan pernah menempah nama sebagai pemain terbaik sepanjang musim sehingga dianugerahkan anugerah Ballon d'Or. Ketika ditanya apakah sebabnya beliau memeluk Islam ini adalah komen beliau: "Islam adalah agama terbaik jika aku ingin percaya kepada sebuah agama. Seorang Muslim itu tidak boleh menjadi setengah-setengah. Aku mengikuti semua yang diajarkan dalam Al-Quran. Kerana itulah aku merasa Islam sangat dekat dengan diriku".




Nombor 2:

Nicholas Anelka

Bekas penyerang Chelsea ini telah memeluk Islam secara rasminya pada tahun 2004 dan telah menukar namanya pada Abdel Salam Bilal Anelka. Sebelum ini beliau tidak memeluk mana-mana agama malah tidak mempercayai kewujudan Tuhan. Namun kerana menjadi Atheislah beliau banyak bergaul dengan temannya dari keluarga muslim. Dari situ dia mula tertarik pada Islam. Sebenarnya saya telah "menjadi muslim" ketika berusia 16 tahun lagi.  Ketika ditanya apakah yang menyebabkan beliau tertarik pada Islam, beliau menyatakan bahawa, "Islam adalah agama yang sesuai dengan hidup saya. Saya berasa nyaman dan tenang dengan agama dan hidup saya hari ini."


Nombor 1:

Mesut Ozil

Inilah dia Mesut Ozil, pemain dari kelab ternama Sepanyol, Real Madrid. Berasal dari Turki dan kini bermain sebagai penyerang tengah bagi kelab itu, pemain ini telah telah banyak membantu Real Madrid mengekalkan reputasinya sebagai antara kelab terbaik dunia. Pernah berkata bahawa Al-Quran menambah kekuatannya, beliau juga sangat mengambil berat akan krisis kemanusiaan yang berlaku di Palestin. Beliau telah melahirkan rasa simpati beliau dalam blog rasmi beliau yang mengulas tentang pembunuhan seorang kanak-kanak di Palestin yang sedang bermain bola oleh rejim zionis. Lebih mengharukan tambah beliau, kanak-kanak itu memakai jersi yang tertera namanya.



Astaghfirullah T_T
Beliau juga sangat menyayangi ibunya dan tidak segan untuk bergambar mesra dengan beliau. Angkat tangan berapa ramai yang sanggup buat begini pada ibunya:

Ozil dan ibunya

Proud to be Muslim

Sekarang kita tengok seorang lagi yang aku rasa insyaAllah tak lama lagi akan mendapat hidayah dari Allah, sama-samalah kita doakan, amiin, ini dia:

Christiano Ronaldo!!

Tersebar berita bahawa baru-baru ini beliau telah menjual kasut emasnya untuk didermakan pada sebuah badan amal untuk membantu membangunkan semula beberapa buah sekolah yang hancur di Tebing Gaza.



Beliau juga dikatakan pernah berkunjung ke Palestin pada tahun 2006 atau 2007. Ini adalah bukti sokongan beliau pada rakyat Palestin:


Memakai skaf Palestin


Sekiranya beliau memeluk Islam pastinya ramai akan mengikut jejak langkah beliau. Sama-samalah kita doakan agar beliau mendapat hidayah dari ALLAH.

Begitulah sedikit sebanyak coretan aku untuk kali ini dan harap dapatlah memberi manfaat pada kita semua terutamanya yang muslim agar terus berpegang pada jalan Allah dan yang paling penting banggalah mengistharkan diri sebagai seorang muslim. Firman Allah dalam surah Al-Baqarah ayat 256:

"Tiada paksaan dalam agama (Islam), kerana sesungguhnya telah nyata kebenaran (Islam) dari kesesatan (kufur). Oleh itu, sesiapa yang tidak percayakan taghut, dan ia pula beriman kepada Allah, maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada simpulan (tali agama) yang teguh, yang tidak akan putus. Dan (ingatlah), Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui".

Islam itu bukan sekadar agama, it is the way of life. Arigato gozaimaso. ^_^












No comments:

The ET Smileys - Complete List:


smile:)
laugh:D
lol:O
rotfl:r
sad:(
wink;)
tongue:P
straight:|
blush:$
kiss:k
angry:@
love:L
devil:v
daydream:d
sweat:f
cry:c
wow:o
sick:~
nerd8|
cool8)
bow:b
dance:e
inverted:i
hug:h
confused:/
laughxD
smile^_^
stunnedo_O
muahaha:vD
straight:||
deadxP
frustrated>.<
et!:et
rock on\m/
heart<3
broken<\3

angel:angel
raise brow:brow
party:party
on fire:fire
frozen:ice
musical note:tone
rainbow:rainbow

vote up:tup
vote down:tdown
star:star
robot:robot
kitten:kitten
MJ:mj

Labels

Aku (13) Buku (3) carta (1) contest (1) Filem (1) jiwang (3) kenangan (1) Lawak (1) Manga (2) Motivasi (2) PALESTIN (3) Projek Manga (7) rohani (16) umum (5)